yoga

Geen ervaring? Geen zorgen. Met vinyasa yoga bij YogaMonkees begin je op wereldniveau

Gratis proefles

Yoga

YogaMonkees biedt een van de meest energieke vormen van yoga en een aanrader als je een fysieke uitdaging zoekt. De voordelen van yoga zijn eindeloos. Al snel zul je veel van de onderstaande veranderingen merken.

  • Betere focus op het werk
  • Afname van rugpijn
  • Verbeterd atletisch vermogen
  • Meer energie
  • Gelukkigere stemming
  • Evenwichtige stemming

Vinyasa yoga

yoga class

Vinyasa yoga wordt ook wel flow yoga genoemd omdat de houdingen geleidelijk en soepel in elkaar overgaan. Over het algemeen gaan omhooggaande bewegingen samen met inademingen en omlaaggaande bewegingen met uitademingen. Vinyasa yoga is over de tijd ontstaan vanuit Ashtanga yoga en wordt daarom ook wel Ashtanga Vinyasa Yoga genoemd.

Vinyasa kan worden vertaald vanuit het Sanskrit naar ‘verbinding’, verwijzend naar de verbinding tussen beweging en de adem. De ademhaling die wordt toegepast in de Ashtanga Vinyasa yoga is de Ujjayi adem, ook wel de overwinningsadem genoemd. Je ademt in en uit door de neus. Deze manier van ademen wekt kracht en energie op en kenmerkt zich door een ruisend geluid doordat de keel lichtjes wordt dichtgeknepen. De fysieke houdingen en de Ujjayi adem creëren samen een interne warmte die het lichaam zuivert door middel van toegenomen bloedcirculatie en transpiratie.

Niewsgierig geworden?

Kom gewoon eens gezellig langs voor een gratis proefles en ervaar zelf hoe het is! Een proefles aanvragen gaat gemakkelijk en snel!

Voorbereiding op de les

Yoga is voor iedereen. Heb jij je al ingeschreven voor een gratis proefles? Neem dan even een kijkje naar onderstaande tips zodat je goed voorbereid aan jouw yoga les kan beginnen.

  • Draag gemakkelijke kleding
  • Yoga doe je op blote voeten
  • Neem een douche voor de les
  • Luister naar je lichaam en neem een moment rust als dat nodig is
  • Kom een kwartiertje voordat de les begint
  • Blessures of andere bijzonderheden? Licht de docent in voordat de les begint
  • Bij voorkeur doe je yoga op een lege maag en eet je uiterlijk 2 uur van tevoren. Lukt dit niet, neem dan een kleine, lichte maaltijd

Instructeur

Ashtanga Yoga Instructeur Brian Valberg

Dagelijks Ashtanga yoga beoefenen heeft onze instructeur Brian Valberg al tot intermediate van de Ashtanga practice gebracht. Zijn opleiding tot yogadocent aan De Nieuwe Yogaschool geven zijn lessen een energieke flow met alle ruimte voor persoonlijke groei.